Wednesday, December 16, 2009

hidup~

saya bayangkan kalaw hidup ni seperti sebuah lakonan yang ada
penerbit,
pelakon
dan
saya sebagai watak utama,
pastu ade skrip yang kite taw ape ending dia,, sad ending o neither happy ending..
cube bayangkan.. mesti beshkan~,, huhu
ya allah,,tapi saya x lupe ada satu lapisan yang tak bley saya langkaui..
iaitu qada' dan qadar tuhan..
sebab dalam rukun iman pn ada sebut percaya kepada qada' dan qadar tuhan,
sebab kita x taw apa yang bakal kita hadapi masa akan datang,
dan yang pasti kita perlu belajar dari masa silam kita..

ouh,, post ini mcm orang kecewa yang sednag berbicara.. :(
adakah saya orangnye.. saya pn x pasti..

kadang2 saya terlalu takut untuk menghadapi apa yang bakal kita tempuhi,
diibaratkan seperti hendak menjawab final, kita x taw kn apa soalan yang keluar,
tp yang pasti kita dah buat persediaan apa yang termampu,
ini sebagai kias bandingan saja.. :)
ya!.. persediaan!,, huhu

ya allah, tuhan yang menaungi alam ini.. tuhan yang maha berkuasa.. tuhan yang mempunyai 99 nama.. kau jadikanla hambamu ini sentiasa berada di jalan mu.. amin..

dekat itu mati..
singkat itu masa..
besar itu nafsu..

(fikir-fikirkan dan renung-renungkan)..

No comments:

Related Posts with Thumbnails